Diagnoza Integracji Sensorycznej

 

Diagnoza SI obejmuje:

-  wywiad z rodzicami (wystarczy jedno z rodziców),

- obserwację dziecka oraz wykonanie badań testowych.

 

Czas potrzebny na wykonanie diagnozy to dwa spotkania, każde trwające ok. 60 minut.

Po wykonaniu badań i testów rodzice (na życzenie) otrzymują pisemną diagnozę

o procesach integracji sensorycznej u ich dziecka.

 



Diagnoza psychologiczna

 

Diagnoza psychologiczna obejmuje:

- badanie funkcjonowania intelektualno- poznawczego

- badanie rozwoju społeczno- emocjonalnego,

funkcjonowania w środowisku i w rodzinie

- badanie osobowości i zainteresowań starszych dzieci - 6-7 kl. oraz młodzieży

- badanie funkcjonowania w środowisku szkolnym

(fobie szkolne, nerwice szkolne, poziom stresu)

 



Diagnoza dojrzałości szkolnej

 

Badanie dziecka 6-7 letniego przygotowującego się do rozpoczęcia

nauki w szkole. Diagnoza wielu sfer funkcjonowania dziecka

(poznawcza, społeczno- emocjonalna, fizyczna).

 

Badanie:

- poziomu wiadomości ogólnych

- dojrzałości analizatorów słuchowych i wzrokowych

- dojrzałości do nauki czytania

- lateralizacji, myślenia matematycznego

- logicznego wnioskowania, myślenia przyczynowo- skutkowego

- poziomu grafomotorycznego

- wyłonienie dzieci z grupy ryzyka dysleksji

 



Diagnoza logopedyczna

 

To zasady i metody postępowania badawczego, mające na celu

ocenę rozwoju mowy osoby badanej oraz określenie

nieprawidłowości występujących w procesie komunikowania się.

 

Diagnoza logopedyczna obejmuje :

- rozpoznanie zaburzenia

- wskazania terapeutyczne

- prognozowanie

 

Rzetelna diagnoza logopedyczna

oprócz badania mowy powinna uwzględniać :

- przeprowadzenie wywiadu

- ocenę sprawności narządów artykulacyjnych

- badanie słuchu: fizjologicznego i fonematycznego

- badanie psychologiczno - pedagogiczne

- inne badania medyczne (jeśli zachodzi taka potrzeba).

 

Nowoczesna diagnoza logopedyczna nie ogranicza się do opisu defektów

językowych i objawów towarzyszących, ale poszukuje również przyczyn i skutków.

Diagnoza logopedyczna nie jest "stawiana".

Często kształtuje się przez wielokrotny, dłuższy kontakt z dzieckiem, opiekunami

oraz specjalistami innych dziedzin:

ortodontą, laryngologiem, audiologiem i psychologiem.

Diagnoza logopedyczna jest podstawą do opracowania

programu terapii logopedycznej.


Integracja Sensoryczna, Zajęcia dla Dzieci,
Logopedia, Rehabilitacja, Masaż
Centrum SENS
Warszawa Ursynów ul. Koncertowa 6
606 488 544,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.