TERAPIA Komu pomagamy

Komu pomagamy

 


W Centrum SENS prowadzimy terapię dla dzieci 
i młodzieży z trudnościami i zaburzeniami w obszarach: 

 

RUCH I INTEGRACJA SENSORYCZNA
 

  • opóźniony rozwój ruchowy

  • niechęć do zabaw ruchowych

  • problemy ruchowe: słaba koordynacja ruchowa,

    trudności z utrzymywaniem równowagi, np. dziecko przewraca się, potyka)
  • problemy z samoobsługą - ubieraniem, jedzeniem, myciem

  • nadwrażliwość lub zbyt mała wrażliwość na różne bodźce - wzrokowe, słuchowe, dotykowe

  • nadwrażliwość na ruch : negatywna reakcja na ruch, choroba lokomocyjna, unikanie placów zabaw

  • duża potrzeba mocnego dotyku, duże zapotrzebowanie na ruch

  • niechęć do zabaw plastycznych i manualnych (dziecko nie lubi rysować, malować,

    lepić, układać układanek, nie lubi zabaw wymagających precyzyjnego używania rąk)
  • problemy ze wzrokiem, wady wzroku

  

PROBLEMY Z ODŻYWIANIEM
 

  • osłabiony apetyt, brak apetytu

  • określone preferencje żywieniowe w wąskim zakresie (np. dziecko je tylko kilka wybranych produktów)

  • nadmierny apetyt na słodycze (a czasem wręcz uzależnienie)

  • zaburzenia i choroby związane ze sposobem odżywiania, sztuczne karmienie, alergie pokarmowe

  

ROZWÓJ MOWY
 

  • trudności z mówieniem, artykulacją

  • wady wymowy

  • opóźniony rozwój mowy

  • brak mowy

  

ZDROWIE FIZYCZNE
 

  • częste choroby, skłonność do częstych przeziębień, niska odporność

  • wady postawy, problemy z kręgosłupem, problemy z napięciem mięśniowym

  • alergia, reakcje uczuleniowe

  • nadwaga

  • problemy z odżywianiem, z funkcjonowaniem układu trawiennego

  • wady wzroku

  • problemy ze słuchem

  • niedobór lub nadmiar energii

  • niezrównoważone napięcie mięśniowe

  

ZACHOWANIE I KONTAKTY SPOŁECZNE
 

  • nadmierna ruchliwość i nerwowość

  • problemy z koncentracją uwagi

  • nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD)

  • nieśmiałość, niska samoocena

  • brak umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami

  • zachowania agresywne, "trudności wychowawcze" w szkole i/lub domu

  • problem z wykonywaniem poleceń

  • używanie siły w kontaktach z innymi dziećmi (dziecko popycha inne dzieci, bije, gryzie, zaczepia)

  

UCZENIE SIĘ

  • dziecko doświadcza trudności w uczeniu się                                                                        
    (m.in. kłopoty z zapamiętywaniem, czytaniem, pisaniem, ortografią;                            
    dysleksja, dysgrafia)
     
  • nie lubi i/lub nie potrafi się uczyć                                                                                                  
    (dziecko sprawia wrażenie, że jest "leniwe", o wszystkim zapomina,                          
    odrabianie lekcji pochłania zbyt wiele czasu i wysiłku
     
  • ma kłopoty ze skupieniem uwagi



ZDIAGNOZOWANE ZABURZENIA

autyzm

zespół Aspergera

całościowe zaburzenia rozwoju

mózgowe porażenie dziecięce (MPD)

zespół Downa

nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD)

dysleksja

inne 


Przeczytaj również: KIEDY NA TERAPIĘ


Integracja Sensoryczna, Zajęcia dla Dzieci,
Logopedia, Rehabilitacja, Masaż
Centrum SENS
Warszawa Ursynów ul. Koncertowa 6
606 488 544, 668 286 002,
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.