TERAPIA Diagnoza

Diagnoza

 



Diagnoza Integracji Sensorycznej


Diagnoza SI obejmuje:

  •  wywiad z rodzicami (wystarczy jedno z rodziców),
  •  obserwację dziecka oraz wykonanie badań testowych.

Czas potrzebny na wykonanie diagnozy to dwa spotkania, każde trwające ok. 60 minut.
Po wykonaniu badań i testów rodzice (na życzenie) otrzymują pisemną diagnozę
o procesach integracji sensorycznej u ich dziecka.



Diagnoza psychologiczna

Diagnoza psychologiczna obejmuje:

  •  badanie funkcjonowania intelektualno- poznawczego.
  •  badanie rozwoju społeczno- emocjonalnego,
     funkcjonowania w środowisku i w rodzinie.
  •  badanie osobowości i zainteresowań starszych dzieci - 6-7 kl. oraz młodzieży.
  •  badanie funkcjonowania w środowisku szkolnym (fobie szkolne, nerwice szkolne, poziom stresu).


Diagnoza dojrzałości szkolnej

Badanie dziecka 6-7 letniego przygotowującego się do rozpoczęcia
nauki w szkole. Diagnoza wielu sfer funkcjonowania dziecka
(poznawcza, społeczno- emocjonalna, fizyczna).

Badanie:

  •  poziomu wiadomości ogólnych,
  •  dojrzałości analizatorów słuchowych i wzrokowych,
  •  dojrzałości do nauki czytania,
  •  lateralizacji, myślenia matematycznego,
  •  logicznego wnioskowania, myślenia przyczynowo- skutkowego,
  •  poziomu grafomotorycznego.

Wyłonienie dzieci z grupy ryzyka dysleksji.



Diagnoza logopedyczna

To zasady i metody postępowania badawczego, mające na celu
ocenę rozwoju mowy osoby badanej oraz określenie
nieprawidłowości występujących w procesie komunikowania się.

Diagnoza logopedyczna obejmuje :

  •  rozpoznanie zaburzenia
  •  wskazania terapeutyczne
  •  prognozowanie

Rzetelna diagnoza logopedyczna oprócz badania mowy powinna uwzględniać :

  •  przeprowadzenie wywiadu
  •  ocenę sprawności narządów artykulacyjnych
  •  badanie słuchu: fizjologicznego i fonematycznego
  •  badanie psychologiczno - pedagogiczne
  •  inne badania medyczne (jeśli zachodzi taka potrzeba).

Nowoczesna diagnoza logopedyczna nie ogranicza się do opisu defektów
językowych i objawów towarzyszących, ale poszukuje również przyczyn i skutków.
Diagnoza logopedyczna nie jest "stawiana".
Często kształtuje się przez wielokrotny, dłuższy kontakt z dzieckiem, opiekunami,
specjalistami innych dziedzin:
ortodontą, laryngologiem, audiologiem i psychologiem.
Diagnoza logopedyczna jest podstawą do opracowania
programu terapii logopedycznej.

Przeczytaj również: INFORMACJE ORGANIZACYJNE


 

 

Integracja Sensoryczna, Zajęcia dla Dzieci,
Logopedia, Rehabilitacja, Masaż
Centrum SENS
Warszawa Ursynów ul. Koncertowa 6
606 488 544, 668 286 002
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.